dimarts, d’agost 30, 2005

Feliç Vol

Llistes negres

La sèrie negra d’accidents d’avió que s’han produït aquest mes d’agost no ha canviat la realitat : L'avió és el mitjà de transport més segur.
Durant l’any 2004 van morir 410 persones en accidents d'avió a tot el món, en el mateix any els accidents de trànsit a les carreteres van deixar 1.200.000 de morts.

Els governs francès i belga han decidit fer pública la seva llista particular de companyies aèries perilloses, que les que actualment ja tenen prohibida l'entrada a aquests dos països. La Unió Europea prepara la seva pròpia llista negra en base al que aportin els seus socis europeus. Però amb tot plegat no n’hi haurà prou, perquè és pot donar el cas que França prohibeixi una companyia, que no estigui vedada a l’Estat espanyol i que voli des de Girona.

En aquest tema la Unió Europea ha d’anar més enllà i no s’ha de quedar només amb els gest de publicar, sinó que hauria d'establir criteris comuns i homogenis entre els 25 estats membres perquè el cel d'Europa sigui segur, i prohibir volar a tota la UE als avions de les companyies que són objectivament perilloses.

I si no és així, tot plegat alimentarà les sospites que darrera aquesta història de les llistes negres de companyies aèries poc segures s’hi amaguen interessos comercials obscurs dels Estats i determinades companyies aèries europees.

La majoria de companyies incloses en llistes negres pertanyen a països pobres. I si no mireu la llista de 37 companyies aèries que han patit algun incident i que publica avui el diari francès Le Figaro (www.lefigaro.fr):

Aerocondor
(Portugal)

Vol Agen-PAris sur un seul moteur. Avion lituanien sous-affrété par une compagnie danoise.
Africa Lines (République Centrafricaine)Liste noire belge
Air Cairo (Egypte)Atterrissage forcé au Caire en juillet 2004. Passagers bloqués à Lyon sans prise en charge de la compagnie.
Air Koryo (Corée du Nord)Liste noire française

Air Mauritanie (Mauritanie)Liste noire britannique
Air Memphis (Egypte)Liste noire belge
Air Mozambique (Mozambique)Liste noire française
Air Saint-Thomas (Etats-Unis)Liste noire française
Air Universal (Sierra Leone)Liste noire britannique
Air Van Airlines (Arménie)Liste noire belge
Albanian Airlines (Albanie)Liste noire britannique
Alexandair (Grèce)Interdite de vol par l'aviation civile grecque lors d'un vol Rennes-Roissy-Héraklion.
AMC Airlines (Egypte)Nombreux problèmes techniques sur un MD 82 au retour d'Hurgada mi-juillet dernier. Les passagers refusent d'embarquer.
Cameroon Airlines (Cameroun)Liste noire britanniqueCentral

Air Express (République démocratique du Congo)Listes noires belge et britannique
Dniprovia (Ukraine)Liste noire suisse
Fly Air (Turquie)Incidents répétés dont le dernier a bloqué 124 passagers à Roissy-CDG. Girjet (Espagne)Liste noire suisse
Hemus Air (Bulgarie)Liste noire suisse
I.C.T.T.P.W. (Libye)Liste noire belgeInternational
Air Service (Liberia)Liste noire françaiseInternational
Air Tours (Nigéria)Liste noire belge
Johnsons Air (Ghana)Liste noire belge
JR Executive (Liban)Liste noire suisse
Karthago (Tunisie)Affrète un appareil défectueux (problème réacteur) de Fly Air sur Orly-Djerba la semaine dernière. Les passagers refusent d'embarquer
Luxor Air (Egypte)Survol à basse altitude de Nantes en mars 2003.
Olympic Airlines (Grèce)Appareil défectueux affrété à Starjet, compagnie des Emirats Arabes Unis. L'avion, un vieux Lockheed Tristar, venait du Sierra Leone, pays dont l'aviation civile est déliquescente.
Onur Air (Turquie)Interdite temporairement en mai dernier par quatre pays européens dont la France à la suite de nombreux incidents aux Pays-Bas dont un réacteur défectueux.
Phoenix Aviation (Kirghizstan)Liste noire britannique

Phuket Air (Thaïlande)Liste noire françaisePremium
Air Shuttle (Nigeria)Liste noire suisse
Silk Way (Azerbaïdjan)Liste noire suisse (fret)
Silverback Cargo Freighters (Rwanda)Liste noire belge
South Airlines (Ukraine)Liste noire belge
Star Air (Sierra Leone)Liste noire britannique
Tadjikistan Airlines (Tadjikistan)Liste noire britannique
Tuninter (Tunisie)Double panne moteur ce mois-ci, due, semble-t-il, à une erreur humaine.
Le Figaro (www.lefigaro.fr)

8 comentaris:

Anònim ha dit...

Las listas negras son necesarias para garantizar la seguridad de los vuelos. España tiene que hacer su propia lista al margen de la Unión Europea, cada nación tienen derecho a decidir si quiere a una compañia aerea o no.

Pedro

J.T.Sallirt ha dit...

Ep, aquest pedro qui és

J.T.Sallirt ha dit...

Suposo que un conegut teu

J.T.Sallirt ha dit...

Qui si no pot entrar al teu blog

J.T.Sallirt ha dit...

Tot i que hi ha la variable que siguis tu mateix

J.T.Sallirt ha dit...

Però, perquè no et deprimeixis podràs fardar d'uns quants comentaris. Ah,ah,ah

J.T.Sallirt ha dit...

Els pots borrar, és clar. Però no seria el teu estil

Anònim ha dit...

Aquets és un bloc que pretén ser mínimen seriòs i tot allò que s'hi escriu es preten que tingui rigor.
Penso que el tema de les llistes negres dels avions es prou interessant perquè la gent hi pugui dir la seva.
Es un bloc lliure i tothom hi pot opinar lliurament amb les seves crítiques i els seus comentaris.

Narcís